План
роботи міського методичного
об’єднання вчителів інформатики
на 2012-2013 н.р.
Науково - методична проблема освітян Дніпропетровщини:
«Креативна
освіта для розвитку інноваційної особистості.»
Науково - методична проблема освітян міста.
«Використання
інноваційних педагогічних технологій та
удосконалення системи психолого - педагогічного супроводу особистості з метою
розвитку креативності учасників навчально-виховного процесу.»
Науково - методична проблема вчителів ММО:
«Забезпечення розвитку креативної
особистості шляхом впровадження в
навчальний процес
інноваційних методів
і технологій з урахуванням психологічних аспектів
використання
комп'ютера»
Завдання міського методичного
об'єднання
вчителів інформатики
на 2012 - 2013 навчальний рік
основні напрями його роботи
v Вдосконалювати
педагогічну майстерність педагогів. Продовжити створення банку даних передового педагогічного досвіду з ефективного використання засобів загального та
навчального призначення на уроках
інформатики та базових дисциплін.
v Підвищувати
науково-методичну підготовку, удосконалювати методичну майстерність, оновлювати
професійні і загальноосвітні знання.
v Працювати над питанням психолого-педагогічного супроводу навчання і
розвитку учнів з урахуванням їхніх вікових, фізіологічних, психологічних, індивідуальних особливостей.
v Створення належних умов для розумового, морального й фізичного розвитку
кожного учня, постійно його збагачуючи з метою розвитку пізнавальних інтересів.
v Залучати вчителів базових дисциплін та учнів до раціональних засобів роботи з інформацією.
v Використовувати системний підхід до організації роботи із здібними та обдарованими учнями.
v Всебічно розвивати професійно - значимі якості в умовах навчання.
Шляхи реалізації поставлених завдань
ü
Забезпечення засвоєння й
використання найбільш раціональних методів і прийомів
навчання учнів.
ü
Створення умов для
самоосвіти вчителів і здійснення керівництва творчою діяльністю педагогів.
ü
Урізноманітнення функцій
у навчальному процесі та прийняття більшої
відповідальності за організацію і зміст навчання й викладання.
ü Зміщення акцентів від передачі знань до організації навчання з максимальним використанням нових методів і джерел навчання в суспільстві.
ü Поширення використання сучасних
освітніх технологій та набуття у зв'язку з цим необхідних знань і навичок.
ü
Розширення
співробітництва з іншими викладачами і зміна структури їхньої взаємодії.
ü Посилення роботи з батьками учнів та
іншими членами суспільства і залучення їх до
активної участі в житті школяра.
ü Надавати перевагу таким
формам роботи з учнями, які забезпечують високий рівень активності кожного
учня, максимальне включення його досвіду.
Тематика засідань міського методичного об'єднання
Засідання №1 серпень 2012р.
г
1. Про виконання
плану роботи за 2012 - 2013 навчальний рік та обговорення плану
роботи методичного об'єднання на поточний навчальний рік.
роботи методичного об'єднання на поточний навчальний рік.
2.
Опрацювання офіційних
документів Міністерства освіти
України, Методичні
рекомендації щодо викладання курсу інформатики у 2012-2013 н.р.
рекомендації щодо викладання курсу інформатики у 2012-2013 н.р.
3.
Порядок роботи з «Електронною школою»
4.
Затвердження плану
роботи МО на 2012 - 2013 навчальний рік
5.
Огляд новинок методичної
літератури.
(Члени МО)
Засідання №2 листопад 2012р.
1. Підготовка до шкільних та міських олімпіад. Визначення методів і форм
роботи з
обдарованими учнями.
обдарованими учнями.
2. Методика викладання курсу «Основи інформатики у початковій школі»(Ю.М.Курочкіна)
.Міський семінар-практикум для вчителів інформатики : «Тьюторський супровід учнів як нова форма гуманістичного навчання»
КЗ «СЗШ № 6»(Андрюхіна А.В)
3. Обговорення стану
підготовки учнів до предметної олімпіади.
4.
Огляд новинок методичної
літератури.
Засідання №3 січень 2013р.
1. Обговорення результатів шкільних олімпіад, ходу атестації.
2.
Обмін досвідом роботи з питань нетрадиційних
форм роботи на уроках і в позаурочний час.
3.
Шляхи реалізації
компетентнісного підходу при організації навчально-виховного процесу. Досвід викладання поглибленого курсу
інформатики та профільних спецкурсів. Звіт досвіду роботи.(Варваровський О.В)
Засідання №4 березень 2013р.
1. Результати участі міської команди на III етапі Всеукраїнських
олімпіад з інформатики.
(Г.А. Годована)
4.
Творчий звіт вчителів що атестуються.
5. Огляд новинок методичної літератури.
Засідання №5 травень 2013р.
1. Про підготовку до проведення державної підсумкової атестації з інформатики.
2.
Ознайомлення з
інноваційними технологіями - передовим досвідом вчителів України,
області, міста.
області, міста.
3.
Виконання плану роботи МО 2012-2013
навчального року.
4.
Круглий стіл на тему:
"Дидактичні проблеми викладання шкільного курсу інформатики."
5.
Обмін думками та пропозиції щодо складання плану роботи на наступний
рік.
Аналіз роботи міського методичного
об'єднання вчителів
інформатики
за 2011 - 2012 навчальний рік
Науково-методичною проблемою методичного об'єднання вчителів інформатики
міста у поточному навчальному році є «Забезпечення розвитку креативної особистості шляхом впровадження в навчальний процес інноваційних методів і технологій з урахуванням психологічних аспектів використання комп'ютера». Виходячи з цього було окреслено таке коло завдань:
•
Індивідуальна робота з
малодосвідченими вчителями.
•
Здійснення креативного підходу до організації роботи із здібними та
обдарованими учнями.
•
Інноваційні технології
навчання пов'язані з
комп'ютерною
підтримкою.
підтримкою.
•
Теоретичне осмислення
та апробація позитивного педагогічного
досвіду вчителів.
досвіду вчителів.
•
Створення банку даних
про педагогічний досвід вчителів.
Відповідно
до плану роботи методичного об’єднання проведено:
-
5 засіданнь методичного об’єднання;
-
міська олімпіада юних програмістів;
-
міська олімпіада з ІКТ
-
2 семінари - практикуми
Пріоритетним напрямом
діяльності повинна була стати організація активної адресної допомоги
вчителям у використанні передових технологій для формування розумової культури
учнів у процесі викладання інформатики. Якими
б новими словами ми не називали методи роботи з учнями, суть залишається одна:
якість і результативність навчально-виховного процесу визначається особистістю вчителя.
Важливим напрямком діяльності і надалі залишається робота із здібними та обдарованими учнями. Основними її формами є організація і
проведення олімпіад, участь у конкурсах.
Всі середні загальноосвітні навчальні заклади міста
обладнано комп'ютерною технікою, яка відповідає сучасним вимогам. Тому гостро постає питання що до професійного
систематичного обслуговування комп'ютерної
техніки. Вчителі інформатики неодноразово зверталися в управління освіти міста з проханням ввести посаду
інженера-системотехніка, який би обслуговував середні
навчальні заклади міста, або заключити контракт на виконання певного обсягу робіт з сервісним
центром. Доцільно було б у кожному
навчальному закладі мати посаду адміністратора-лаборанта.Маємо проблему з
забезпеченням ліцензійними програмними продуктами та підручниками з інформатики.Аналіз роботи методичного
об'єднання дає підставу зробити висновок, що завдання, які
випливають із науково-методичної проблеми об'єднання, в цілому виконано. Вчителі інформатики міста
усвідомлюють, що педагог сьогодні
не тільки той, хто навчає, скільки той, хто розуміє і відчуває як дитина навчається. Отже головне завдання педагога полягає в тому, щоб
допомогти дитині настроїти власну психіку на здобуття знань, на навчання, сприяти тому, щоб учень прагнув себе само
удосконалити, прагнув розвивати свої здібності - ось
орієнтири МО вчителів інформатики міста
Учасники міської олімпіади з програмування посіли такі місця:
Місце
|
Навчальний заклад
|
І
|
з/о ліцей
|
II
|
СЗШ № 5
|
III
|
СЗШ№4
|
Учасники міської олімпіади з ІКТ посіли такі місця:
Місце
|
Навчальний заклад
|
І
|
з/о ліцей
|
II
|
СЗШ № 5
|
III
|
СЗШ№4
|
Навчальні заклади продовжують отримувати безкоштовно педагогічні програмні засоби на підтримку вивчення навчальних предметів.
Комп'ютерні кабінети всіх середніх та неповних середніх навчальних закладів підключені до мережі Інтернет. Це дає учням міста рівні можливості прийняття участі у Всеукраїнських та
міжнародних Інтернет - олімпіадах, конкурсах з навчальних предметів, а також створити навколо кожної дитини стимулююче інформаційне середовище, у якому інформаційний потій був би яскравим, різноманітним.
Аналіз роботи свідчить, що за минулий навчальний рік значно підвищився науково-теоретичний та методичний рівень викладання інформатики. Посилилась увага до опанування учнями знаннями, вміннями та навичками, необхідними для раціонального використання засобів сучасних інформаційних технологій при розв'язуванні задач, пов'язаних з опрацюванням
інформації, її пошуком, систематизацією, зберіганням, поданням, передаванням.
На кожному засіданні методичного об’єднання вчителі інформатики знайомились
з новинками методичної літератури, електронними
програмними продуктами як з інформатики, так і з
базових предметів; проводились корекція навчальних планів і програм, приділялась увага виконанню практичних робіт, рішенню задач з програмування, підготовці до ДПА з інформатики; обговорювалися поточні актуальні питання.
Однак, поряд з позитивними результатами в роботі методичного об'єднання є ряд недоліків і проблем. Це недостатній рівень роботи вчителів
інформатики з обдарованими учнями, про що свідчать
результати участі у обласній олімпіаді з
програмування. Відсутність інженера – програміста для обслуговування
комп’ютерної техніки.
Комментариев нет:
Отправить комментарий
Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.